Zákon č. 249/2011 Z. z. o riadení bezpečnosti pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 1 ods. 1 písm. d) sa za slová audítora bezpečnosti pozemnej komunikácie” vkladajú slová (ďalej len bezpečnostný audítor”)”.
2. V § 1 ods. 1 písm. e) sa slová dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja” nahrádzajú slovami dopravy a výstavby”.
3. V § 1 odsek 2 znie:
(2) Tento zákon sa vzťahuje na pozemné komunikácie, ktoré sú súčasťou transeurópskej cestnej siete1, diaľnice1aa hlavné cestné ťahy1ba pozemné komunikácie, ktoré sú budované s využitím prostriedkov Európskej únie v etape ich plánovania, výstavby a užívania, ak ďalej nie je ustanovené inak.”.
Poznámky pod čiarou k odkazom 1 až 1b znejú:
1) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1315/2013 z 11. decembra 2013 o usmerneniach Únie pre rozvoj transeurópskej dopravnej siete a o zrušení rozhodnutia č. 661/2010/EÚ (Ú. v. EÚ L 348, 20. 12. 2013) v platnom znení.
1a) § 2 ods. 5 a § 4 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov.
1b) Európska dohoda o hlavných cestách s medzinárodnou premávkou (AGR), oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky č. 53/1994 Z. z.”.
4. V § 1 ods. 3 sa za slová na cestné tunely” vkladajú slová podľa osobitného predpisu1c”.
Poznámka pod čiarou k odkazu 1c znie:
1c) § 1 nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 344/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných požiadavkách na tunely v cestnej sieti.”.
5. V § 2 ods. 3 sa nad slovami osobitného predpisu” odkaz 1” nahrádza odkazom 1a”.
6. V § 2 ods. 4 písm. d) sa slová a technickými predpismi v dokumentácii” nahrádzajú slovami alebo obdobnými technickými špecifikáciami”.
7. V § 3 ods. 3 sa slová a technickými predpismi v dokumentácii” nahrádzajú slovami alebo obdobnými technickými špecifikáciami”.
8. § 4 vrátane nadpisu znie:
§ 4
Riadenie a kontrola bezpečnosti pozemnej komunikácie v užívaní
(1) Správca pozemnej komunikácie zabezpečí každých päť rokov klasifikáciu bezpečnosti cestnej siete podľa tohto zákona a zabezpečí kontrolu bezpečnosti pozemnej komunikácie a hodnotenie úsekov cestnej siete inšpekciou na mieste podľa odsekov 2 a 3 (ďalej len inšpekcia”).
(2)
Klasifikácia bezpečnosti cestnej siete je metóda na analýzu a klasifikáciu
a) úsekov cestnej siete s vysokým počtom nehôd úmerne k dopravnému prúdu, pričom tieto úseky sú v užívaní dlhšie ako tri roky alebo úsekov s vysokou absolútnou hustotou dopravných nehôd,
b) úsekov cestnej siete s vysokým potenciálom na zlepšovanie bezpečnosti a znižovanie nákladov vzniknutých v dôsledku nehôd a nehodových lokalít zo štatistiky…